>

Stolt!

Låter rubriken tala.. Stolt är bara förnamnet på vad jag är över mig själv att jag gjort min första tandläkarundersökning på ca. 4 år! För er som inte vet hur rädd jag är och hur jobbig den rädslan är kan det nog vara svårt att förstå men jag var så stolt och glad över hur lungt jag hanterade undersökningen idag att jag nästan grät av lycka när jag åkte därifrån.


Jag hade inga hål och mina tänder såg fina ut sa de :)
Det enda jag behövde göra var att dra tandsten men det ska jag göra under bedövning då de behöver gå in en bit under tandköttet.
Så nu ska jag bara fortsätta med att träffa de som skall hjälpa mig att hantera min nålrädsla så jag kan ta bedövningen.


Idag är en riktig ont i magen dag så sitter och hetsdricker grönt thé. Vet varför jag har ont åt tyvärr både pizza och godis samt drack öl och vin i helgen och det tål min mage bara inte :(. Tycker man borde kunna äta lite skräp då och då men min mage blir helt kajko av det så det är lika bra att helt låta bli.
Har aldrig vart mkt för pizza innan så det skall inte vara ett problem att välja bort det och inte godis heller för den delen, och ont nån gång ibland får jag väl ta då om andan faller på men ska försöka välja annat istället framöver.
Socker, vitt mjöl och för mkt kolhydrater får gå bort för mig för det är det jag får ont av!


Idag snöar det i Göteborg :)
Tänk om man får en vit jul?! :)


Postad i: Vardagsmat och annat skôj Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: