>

Influensavagnen till jobbet!



Idag åkte jag kollektivt till jobbet. BIG mistake! BIG! HUGE!
Skulle tatt en taxi, visste att jag skulle gjort det!

För det första så är det ju kallt ute nu så man byllsar ju på sig o sen kommer man på vagnen o då blir man varm. I morse på vagnen var jag lika varm som en 14-is på Gothiadiscot! O inte blev det bättre när man kom av o fick powerwalka sig utav helvete för att komma igenom folkmassor som beter sig som får på grönbete när man ska promenera från Centralen ner till jobbet! Så när jag kom fram till jobbet var jag som en blöt fläck på golvet o nu sitter jag o fryser för nu är jag kall istället!!

Skall det vara så?!

GAH! Detta är ju värre än att köra bil o alla vet ju att det växer ut horn på mig var gång jag sätter mig i bilen eftersom ingen i hela Göteborg kan köra bil utom jag ;). Det värsta idag var ändå att alla satt o hosta o nös o de håller ju fan inte för munnen! Vad är det för feeel på folk?! Svininfluensan är över oss o där sitter ni o nyser så bacillerna sprutar! 
Kände hur jag blev helt kallsvettig o började få lite smått panik! :S Brukar inte ha bacillskräck men en som badade i tvål o handsprit när hon kom till jobbet idag det var jag! ALDRIG MER. Blir promenad eller taxi till Mañana.

Blev ingen träning i morse för vaknade inte förrän 06:40 o då var det bara att göra sig i ordning o åka iväg till jobbet. Men det är ju bra med en vilodag med så får jag ta en powerwalk (en frivillig sådan inte den typen när jag försöker springa från o förbi fårahorden) på lördag o söndag :).

Nu sitter jag o väntar på att han som kan fixa min tele kommer till jobbet så även jag kan ta lite samtal idag!

Trots denna psykiskt påfrestande ;) starten på dan har jag storhet (o nu menar jag inte bredd) nog att önskar er alla en trevlig dag! :)

♥ Isabel
Postad i: Vardagsmat och annat skôj Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: