>

Tågresan som kom av sig..

I fredags åkte jag ju som bekant tåg till Karlstad.


En sak skall ni veta och det är att när jag skall försöka vara "duktig" och ställa bilen för att istället ta buss, vagn eller tåg händer alltid något! Förstår liksom inte varför jag blir förvånad längre då det är mer standard än undantag.. 40 min in på resan, när vi nästan är i Trollhättan hör vi hur det dunsar till och tåget bromsar in kraftigt! Sen stannar vi och allt blir tyst.. Efter ett tag säger en röst: "Vi har kört på en älg och nu har tåget ingen ström. Vi skall försöka lösa dettta och laga loket och se om vi kan köra vidare. Annars får vi vänta på ett nytt lok från Göteborg som får bogsera oss till Trollhättan där vi får lösa vidareresa.." Kul.. Eller inte!
Efter en timme kom vi vidare till Trollhättan där de faktiskt lyckades laga loket (TACK SJ!) och vi kunde åka vidare.
(Stackars älg var lite orolig för att den skulle ligga och lida, men M försäkrade att han dog direkt, även om vi bara träffade ett bakben) Stackars Hälge!











Grinig och trött var jag när jag kom fram men som tur är möttes jag av världens finaste som hade hämtat mat och efter ett glas rött och lite mys i soffan blev fredagskvällen riktigt bra. :)





På lördan sov vi länge, så gott att kunna sova ut och sover så mycket bättre med Marcus än vad jag gör själv. Sen var vi ute och åkte skridskor på sjön :) Det var jättekul! Trodde jag skulle vara som bambi på hal is men det gick faktiskt bra. 3 varv åkte jag så blev lite träning för kondition, rumpa och ben i helgen i af. :)
Sen var vi och såg Avatar och den var jättebra! Tycker jag att alla biosugna skall gå och se.





Söndan slappade vi hela dagen (eller det som resterade av den när vi vaknade) ;) och sen var det dags att packa och åka hem och inte heller hemresan var ett undantag.. När vi kommer till stationen får vi veta att tåget till Göteborg har ersatts med buss och inga mer tåg finns att åka hem med senare heller.. Nu får jag panik för hatar att åka buss och speciellt när det är snö och halka ute! Tänker på alla idiotbusschaufförer i götet som drar på som f-n trots halka och har ingen lust att dö fär att en alkoholiserad chaufför skall köra som en idiot! Så jag stod och lipade och hade sån sjuk ångest innan bussen gick! Sen att sitta och knö precis bredvid nån är inte riktigt något jag gillar..

Bussen gick i af. direkt till Gbg utan stop vilket var gött så kom bara fram lite senare än beräknat.
Drog jackan över huvet och satt så typ hela vägen hem..


Ska åka tåg den 4e igen och då hoppas jag vid allt att det verkligen går som beräknat och att jag får de plaster jag skall ha och att inga självmordsbenägna älgar eller dylikt sätter stop för min resa dit eller hem..









Postad i: Vardagsmat och annat skôj Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Tina

jobbigt det där med självmordsbenägna älgar. jag hade ju en likadan när jag jobbat på LF i en vecka. haha

2010-01-19 @ 18:17:56
Postat av: Bella

Haha! När skall vi dejta? Kram

2010-01-20 @ 12:18:10
URL: http://isabelfredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: